Patrik Vestin får pris för sin avhandling

Patrik Vestin

Patrik Vestin, forskningsingenjör vid institutionen, har fått Alfortska priset på 40 000 kronor av Svenska sällskapet för antropologi och geografi.

Patrik Vestin har fått Alfortska priset på 40 000 kronor av Svenska sällskapet för antropologi och geografi. Priset får han för sin avhandling med titeln ”Effects of forest management on greenhouse gas fluxes in a boreal forest”.

– Det är naturligtvis jättekul, och en stor ära, att få SSAG:s Alfortska pris för min avhandling som fokuserar på skogsbrukets klimateffekter. Avhandlingen grundar sig på väldigt omfattande fältmätningar och kan förhoppningsvis bidra till mer insikter i hur skog ska brukas för att maximeras dess klimatnytta, säger Patrik.

Länk till avhandlingen i Lunds universitets forskningsportal

Besök Patrik Vestins personalsida