Studierådet för naturgeografer och geologer (SNG)

Studierådet för naturgeografer och geologer, SNG, är en organisation som drivs helt och hållet av studenter vid Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap och Geologiska institutionen.

En möjlighet att påverka

Studierådet SNG representerar studenterna i beslutsfattande styrelser i de två institutionerna, samt vid Naturvetenskapliga fakulteten, LUNA. Det ger studenterna en möjlighet att ge feedback om sin utbildning, kommentera nya idéer och föreslå sätt att göra utbildningens kvalitet ännu bättre. Det organiserar också aktiviteter för studenter som sittningar (middagsbjudningar på studentnationer), fika, utflykter och liknande

Alla är välkomna att delta i SNG:s möten. SNG vill gärna höra dina idéer, kommentarer och förslag. Du kan också kandidera för någon av posterna i SNG (ordförande, vice ordförande, en representant på ett av korten, sociala kommittén ... osv.) under valen.

LinkedIn-grupp för alumner

SNGs tidigare medlemmar har startat en LinkedIn-grupp för alumner. När du är i slutet av din utbildning är du varmt välkommen att gå med!

Kontakta oss

Om du vill veta mer om SNG, skicka ett e-postmeddelande till sng-ordf [at] luna [dot] lu [dot] se eller besök SNG-rummet (till vänster från föreläsningssalen Pangea), där det finns information om nästa SNG-möte.

Du kan också besöka SNGs Facebook-sida.